Aufgrund der hohen Basis fliege ich mit Sauerstoff.
Ich überprüfe im Vorflug-Check die Druckanzeige der Sauerstoffflassche. Diese steht auf einem akzeptablen Wert.
Als ich den Sauerstoffschlauch aufsetze, kommt jedoch kein Sauerstoffstoß und das EDS meldet durch Piepsen einen Fehler.
Nach einer kurzen Platzrund prüfe ich nochmals den Druck am roten Schlauch und tatsächlich, kein Druck. Das Ventil an der Flasche ist zugedreht.
Wenn das Barometer an Sauerstoffflasche Druck anzeigt, kann das Ventil trotzdem geschlossen sein, weil sich noch Restdruck im System befinden kann.
Daher werde ich beim Vorflug-Check ab jetzt direkt den Sauerstoffstoß beim Atmen überprüfen und nicht nur den Druck in der Flasche.
Das Hanbuch http://www.mhoxygen.com/index.php/component/attachments/download/428 des EDS-O2D1 enthält eine vorgeschlagene Sequenz zur Inbetriebnahme:
….
7. Turn the cylinder valve on.
8. Push the “+” power/control button on the MH EDS-O2D1 unit once. This will turn the unit on and set it to “N” mode. A start-up pulse of oxygen, LED light and beeper test will verify battery power.
9. Don the cannula or face mask (make sure the face mask seals against the skin) and take a breath. The bright green LED should illuminate, and a pulse of oxygen should be delivered. Refer to the card that comes with the cannula or facemask for details on donning.
10. You are ready to fly.
——————————————————————-
When not being used, the MH EDS-O2D1 unit, oxygen tubes, cannulas, etc., should be disconnected from the oxygen supply and stored in a secure manner to ensure that dirt and debris do not enter the inlet and outlet tubes. The supplied tote bag or a zip-top plastic bag is a good storage container.
If the unit is not going to be used for 30 days or more, remove the batteries. When using the unit for the first time after storage, check the batteries to ensure proper
operation. A set of fresh spare batteries should be part of your pre-flight inventory.